DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İkram ve Servis Hizmetleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HYHY 220
Güz/Bahar
2
0
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Uçuş süresi boyunca, yolculara sunulmakta olan servislerin bütünüdür. Uçuşta sunulan ikram tepsisi yolcunun önüne çıkana kadar birçok aşamadan geçmektedir. Bu aşamalar, havayolu, ikram firmaları ve malzeme sağlayıcı firmalar arasında oluşan, "İkram Servis Sistemi" içinde gerçekleşmektedir. Ders havaalanlarında yolculara hizmet eden Lounge Servisini de kapsamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İkram hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • Servis hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • İkram ve Servis Hizmetleri hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • Havalanı lounge servisi hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
  • Uçakta ikram ve servis hizmetleri hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir.
Ders Tanımı Derste, servis ve ikram hizmetlerinin tarihçesi, servis personeli, nitelikleri ve kişilik özellikleri, servis personelinin mesleki donanımı anlatılır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İkram ve Servis Hizmetlerine Giriş Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
2 İkram Nedir Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
3 Servis Nedir, Servis Teknikleri Nelerdir Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
4 Uluslararası Servis Terimleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
5 Hava Alanlarında Yolcu İkram ve Servisi Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
6 Uçakta İkram Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
7 Ara Sınav Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
8 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
9 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
10 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
11 Uçakta Servis Teknikleri Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
12 Hava Alanı Lounge Servisi Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
13 Hava Alanı Lounge Servisi Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
14 Genel Değerlendirme Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
15 Genel Değerlendirme Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
16 Final Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
Ders Kitabı Ziyafet ve İkram Yönetimi Nilgün Sevinç
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
109

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

2

Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.

3

Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.

4

Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.

5

Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.

6

Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.

7

İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.

8

Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.

9

Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.

10

Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.

11

Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.

12

Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.

13

Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest